تبلیغات
هیئت کاراته شهرستان فردیس - ارتباط تمرینات كششی و آسیب‌دیدگی


ارتباط تمرینات كششی و آسیب‌دیدگی


تحقیقات جدید نشان داده است تمرینات كششی قبل از ورزش جلوی آسیب‌دیدگی را نمی‌گیرد.

بررسی‌های پژوهشگران آكادمی orthopaedic surgeons روی 3 هزار دونده كه به 2 گروه تقسیم شده بودند و یك دسته قبل از اغاز دو به مدت 3 تا 5 دقیقه نرمش می‌كردند و گروه دیگر كه تمرینات كششی نداشتند، نشان داد طی 3 ماه 16 درصد ورزشكاران دچار آسیب شدند كه تعداد آنها در هر گروه مساوی بود. البته این گفته به آن معنا نیست كه باید تمرینات كششی را كنار گذاشت. حركات كششی آرام و تكراری می‌تواند تا حد زیادی سبب پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های شدید شود. كشش باعث می شود كه بافت های ماهیچه ای در امتداد یكدیگر قرار گرفته و بالطبع فرایند بهبودی پس از یكسری تمرینات طاقت فرسا تسریع پیدا كند. اگر بافتها دچار در هم پیچیدگی شده باشند، قسمت های آسیب دیده نیاز به زمان بیشتری برای التیام یافتن پیدا می كنند. بدن سازهای حرفه ای به خوبی می دانند كه بهبودی تا چه حد حائز اهمیت می باشد. زمانی كه خوب شدن ماهیچه ها برای مدت زمان زیادی به طول بینجامد، كل چرخه ورزشی قطع شده و مشكل پیدا می كند و به همین دلیل رشد ماهیچه ها به تعویق می افتد.تحقیقات گویای این مطلب است كه حركات كششی از احساس درد و سخت شدگی ماهیچه در روز بعد كه به دلیل ساخته شدن اسید لاكتیك در ماهیچه می باشد جلوگیری می كند. حركات كششی می تواند از گرفتگی عضلات نیز جلوگیری كند. برخی از عضلات مانند ماهیچه های پشت پا ( از زانو تا مچ پا) بیش از سایر ماهیچه دچار گرفتگی می شوند. بدن به طور طبیعی در مقابل كششهای بیش از حد از خود واكنش نشان می دهد. از طریق انجام حركات كششی فرد قادر می شود تا قابلیت انعطاف پذیری بدن خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهد. این امر سبب می شود تا تمام قسمت های یك ماهیچه به حركت واداشته شوند. این كار برای بدن سازها بسیار مفید است چرا كه به دلیل خستگی و در هم پیچیدگی این امكان وجود دارد كه ماهیچه ها احساس خستگی كرده و كل قسمت ها در تمرین ها فعالیت نكنند، اما با كمك از حركات كششی گرفتگی عضلات به پایین ترین میزان خود می رسد.Relaxnews/ 24 فوریه




طبقه بندی: علمی،
برچسب ها: کاراته، شوتوکان، تمرینات كششی،

تاریخ : شنبه سی و یکم اردیبهشتماه سال 1390 | 02:56 | نویسنده : mehdi rahmani | نظرات